حتی حضور رامین رضاییان در استقلال هم به اندازه انتقال سعید مهری به پرسپولیس شوکه‌کننده و دور از ذهن نبود.

سعید مهری

به گزارش همشهری‌آنلاین، بدون تردید انتقال سعید مهری به پرسپولیس را باید غیرمنتظره‌ترین جابه‌جایی این تابستان فوتبال ایران دانست. حتی حضور رامین رضاییان در استقلال هم اینقدر شوکه‌کننده و دور از ذهن نبود.

واقعا هیچ‌کس انتظار نداشت فوتبالیستی که در خود استقلال هم دست‌پایین گرفته می‌شد و با معرکه قرارداد ۱۶۰‌میلیون تومانی تا مدت‌ها سوژه شوخی و خنده بود، سر از پرسپولیس دربیاورد. چنین اتفاقی اما رخ داد و ناباورانه‌تر اینکه به قیمت یک تنش عاطفی بزرگ هم تمام شد؛ جایی که سرخ‌ها ناچار شدند برای خالی‌کردن فهرست، برخلاف میل باطنی سینا اسدبیگی با این بازیکن قطع همکاری کنند. کم و کیف جدایی اسدبیگی از پرسپولیس، خیلی از هواداران را ناراحت کرد و آنها باورشان نمی‌شد چنین هزینه‌ای به قیمت جذب بازیکنی در قواره‌های مهری به باشگاه تحمیل می‌شود. به همین دلایل هم باید گفت جذب هافبک پیشین استقلال، یک ریسک بسیار بزرگ برای مدیران پرسپولیس بوده است که اگر جواب بدهد، آنها تبرئه و روسفید خواهند شد و اگر جواب ندهد، یک نمره منفی بزرگ در کارنامه رضا درویش و شرکا تلقی می‌شود.

مسئله اصلی در مورد سینا اسدبیگی این است که او واقعا پرسپولیس را دوست داشت. او شاید بازیکن فوق‌العاده‌ای نبود، اما هر زمان به میدان می‌آمد همه تلاشش را به‌کار می‌گرفت و گاهی هم اثرگذار بود. مهری اما برای اینکه حضورش در پرسپولیس و این مدل جداشدن اسدبیگی را توجیه کند، کار دشواری دارد و باید خیلی بهتر از اینها باشد. با وجود همه بدگمانی‌ها، به هر حال ریکاردو ساپینتو آنقدر به مهری اعتقاد داشت که این بازیکن را با خودش به قبرس برد. اگر داستان آن انتقال فقط «فنی» بوده باشد، این نکته می‌تواند کمی هواداران پرسپولیس را دلگرم کند.

سعید مهری در ۷‌فصل گذشته مجموعا ۹۳۰۰‌دقیقه بازی کرده، ۶‌گل زده و ۵‌پاس‌گل فرستاده است. سینا اسدبیگی هم در ۶‌فصل گذشته و طی ۷۱۰۰‌دقیقه حضور در زمین، ۹‌گل زده و ۳‌پاس‌گل ارسال کرده. گرچه در چنین پستی زیاد نمی‌شود به آمار گل و پاس‌گل اتکا کرد، اما دست‌کم از این نظر تفاوت کیفی مشهودی بین این دو نفر به چشم نمی‌خورد. ببینیم مهری اصلا خرید خود گاریدو بوده یا نه؛ درصورت مثبت‌بودن جواب این سؤال، او خیلی زود راهی میدان خواهد شد و عیارش در پرسپولیس مشخص می‌شود.

کد خبر 880593
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • پرسپولیسی قدیمی IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
    7 0
    وقتی سعید مهری از استقلال رفت من تعجب کردم که استقلال از دستش داد. آقا درویش بازیکن بد جذب نمیکنه. خواهید دید
  • ک IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
    0 2
    معلوم میشه در میدان عمل این هر چه باش استقلالی دل به بازی مقابل استقلال نمی ده نمو نه اش مهاجم استقلال در تراکتور رو دیدیم که بعد از گل خوردن تراکتور چه قهقه ای می کرد
  • غلامرضا IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
    0 0
    مهری به کار پرسپولیس نمی آید.خواهشا اقای اسدبیگی رو نگه دارید.